Jez abys žila, nežij abys jedla!

Středomořská dieta

27. února 2008 v 19:10 | Chelsea |  Diety
Řekové se pyšní nejen skvělou kuchyní, ale jsou známí i svou dlouhověkostí. Jedí hodně ovoce, zeleniny a zdravý olivový olej. Středomořská kuchyně je bohatá na ryby, křupavou zeleninu, čerstvé bylinky a olivový olej. Jídla z těchto potravin jsou velmi chutná, obsahují málo tuků a zároveň hodně bílkovin - což je ideální kombinace pro hubnutí!

Ovoce zlikviduje tukové polštářky
Řekové jsou v Evropě mistry v konzumaci ovoce. Snědí ho čtyřikrát více než v severských zemích. Zásobují díky tomu tělo vitaminem C, který aktivuje látkovou výměnu, má příznivý vliv na stavbu tkání, kostí a zubů. Nejvíce jich najdete v jablkách, hroznovém vínu, jahodách, kiwi (už 75 g kiwi pokryje denní doporučenou dávku vitaminu C).
Ovoce jezte během celého dne, aby organismus dostával vitaminy v menších dávkách a mohl je využívat naplno.
Mladá díky olivovému oleji
Omezte přísun takových tuků živočišného původu, jako jsou máslo a smetana, a nahraďte je olivovým olejem, který posiluje srdce a obsahuje vitamin E. Denně bychom měli sníst dvě polévkové lžíce olivového oleje.
Zelenina zabíjí kilojouly
Aniž bychom do toho započítávali brambory, sní průměrný Řek denně zhruba 400 g zeleniny. Například artyčoky, žampiony, chřest a další druhy zeleniny zbaví organismus škodlivin, a navíc mají tak málo kilojoulů, že se to určitě neprojeví na postavě konzumenta.
Červené víno - pomoc při dietě
Lidé, kteří při držení diety pravidelně vypili sklenku červeného vína, hubnuli rychleji než abstinující kolegové. S konzumací vína to však nepřehánějte, ideální je vypít 100 ml denně.
Bylinky podpoří krevní oběh
Ačkoliv vypadají, že jsou malé a nepodstatné, dokáží toho hodně: podporují obranyschopnost organismu a dodávají tělu vitaminy, minerální látky a stopové prvky. Obsahují také éterické oleje, které povzbuzují produkci žaludečních šťáv. Při přípravě jídel používejte šalvěj, mátu, bazalku a další chutné bylinky.
Ryba zlepší náladu
Rybí maso zásobuje organismus životně důležitými látkami, zejména jódem. Díky němu produkuje štítná žláza hormony důležité k regulaci látkové výměny. Pokud tělu chybí jód, spotřeba energie se ztlumí a kila začnou přibývat. Kromě toho rybí maso obsahuje vzácné omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které podporují tvorbu hormonu štěstí - serotoninu.
Luštěniny dodají sílu
Čočka, hrách i fazole díky sacharidům a proteinům, které obsahují, dodají tělu energii na delší dobu. Kromě toho dokáží na dlouhou dobu nasytit, a proto jsou ideální při držení diety.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama